سئو سایت فروشگاهی و بهترین روش های طراحی و بهینه سازی یک سایت فروشگاهی

آموزش سئو سایت فروشگاهی به منظور افزایش فروش و سفارشات

0

یک فروشگاه اینترنتی، وب سایتی است که مردم در ازای خرید کالا یا خدمات، مبلغی را به صورت آنلاین پرداخت می کنند. یک فروشگاه آنلاین، سایتی است که پس از سئو سایت فروشگاهی و شناساندن آن به مردم امکان جستجو محصول یا خدمتی خاص، مشاهده انواع محصولات و خدمات، مطالعه ویژگی ها و قابلیت های آن ها، مقایسه آن ها با سایر کالا ها و خدمات، پرداخت مبلغ خرید به صورت آنلاین و… را برای کاربران اینترنتی فراهم می کند.

طراحی سایت فروشگاهی + سئو سایت فروشگاهی

امروزه با گسترش اینترنت و به وجود آمدن وب سایت ها، طراحی سایت فروشگاهی بسیار رواج پیدا کرده است. فروشگاه های آنلاین، امکان یافتن محصولات و خدمات را برای مردم آسان نموده اند. خرید از سایت های فروشگاهی از سوی مردم به خصوص قشر جوان جامعه، با استقبال زیادی همراه بوده است. خریداران و متقاضیان محصولات و خدمات، به دلیل مشغله فراوان و یا ترافیک زیاد و آسانی بیشتر، کمتر به خرید حضوری روی می آورند و ترجیح می دهند محصولات مورد نیاز خود را از طریق اینترنت خریداری کنند. طراحی سایت فروشگاهی با کیفیت، بر میزان رضایت کاربران و هم بر میزان اثربخشی حضور کاربر در سایت تاثیر خواهد گذاشت و به نوعی باعث بالا بردن نرخ تبدیل کاربر به مشتری در سایت فروشگاهی می شود.

سئو سایت فروشگاهی

انواع طراحی سایت فروشگاهی

فروشگاه اینترنتی کالاهای فیزیکی

فروشگاهی که پس از راه اندازی و سئو سایت فروشگاهی، محصولات فیزیکی و قابل لمس مانند لپ تاپ، دوربین عکاسی، پوشاک، لوازم منزل، مواد غذایی، و… را ارائه می دهد در دسته فروشگاه کالاهای فیزیکی قرار می گیرد. در طراحی سایت فروشگاهی این نوع از فروشگاه ها ،کاربران سفارش خود را در سایت ثبت می کنند و سپس کارمندهای واحد فروش، کالای مورد نظر را برای مشتری ارسال می کنند.

فروشگاه اینترنتی کالاهای غیر فیزیکی

این نوع از فروشگاه های آنلاین فقط کالاهای غیر قابل لمسِ دانلودی و مجازی را به فروش می رسانند؛ محصولاتی مانند فیلم، موسیقی، فایل های پی دی اف، کتاب های دیجیتال و… که کاربر آن ها را دانلود می کند. در این حالت، لینک دانلود پس از پرداخت مبلغ مورد نظر برای کاربر فعال خواهد شد.

چند قابلیت ضروری یک سایت فروشگاهی

  • داشتن لوگوی متناسب با کسب و کار

یک لوگوی مناسب و گویا، در حکم یک کارت ویزیت برای کسب و کارهای حضوری است و نقش موثری در جذب مخاطب دارد. در خرید آنلاین، لوگو نماد اعتماد و اطمینان برای صاحب کسب و کار است. برندهای معروف، معمولا لوگوهای منحصر به فرد و ماندگار دارند. این امر با سئو سایت فروشگاهی ارتباط غیر مستقیم دارد.

  • ارائه تخفیف و پیشنهادهای ویژه به کاربران

یک وب سایت فروشگاهی باید در همان ابتدای ورود کاربران به سایت، علاقه و توجه آن ها را به سایت جلب کند. کابران معمولا از سایت هایی که صفحه اصلی جذاب تری دارند، استقبال می کنند و از آن جا خرید می کنند. نمایش تخفیف ها و پیشنهادهای ویژه در صفحه اصلی سایت، باعث جذب مخاطب و ترغیب او به خرید می شود.

  • ارسال رایگان محصولات

ارسال رایگان برای بسیاری از مشتریان فروشگاه های اینترنتی مهم است و معمولا آن ها از فروشگاه هایی خرید می کنند که کالای خریداری شده شان را به رایگان ارسال کند. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی برای جلوگیری از هزینه های اضافی حمل و نقل، یک حداقل مبلغ خرید را مشخص می کنند و خریدهای بالای این مبلغ را به صورت رایگان ارسال می کنند.

  • نمایش آخرین و جدید ترین اخبار و محصولات

می توان اطلاعیه های مربوط به دوره های تخفیف یا برنامه های آینده و همچنین محصولات جدید را در صفحه اصلی سایت به نمایش گذاشت. مشتریان ترجیح می دهند اطلاعات جدید و یا محصولات جدید را در نگاه اول ببینند و کمتر زمان خود را در صفحات داخلی سایت هدر بدهند.

  • سبد خرید، فرم ورود و فرم جستجوی محصول

در سایت های فروشگاهی، بهتر است سبد خرید محصول، فرم ورود و فرم جستجوی محصول در کنار هم قرار داده شوند. برای ورود به سایت و انجام مراحل خرید، هر مشتری باید یک نام کاربری و رمز عبور شخصی داشته باشد. در فروشگاه های آنلاین بزرگ که محصولات متنوعی دارند، وجود فرم جستجوی محصول ضروری است. فرم جستجو به مشتریانی که به دنبال محصول خاصی هستند کمک می کند تا به طور مستقیم، کالای مورد نظرشان را بیابند و سفارش خود را ثبت کنند.

  • گزینه سیستم پرداخت

وب سایت های فروشگاهی با خریداران زیادی سر و کار دارند که هر کدام سیستم پرداخت خاصی را ترجیح می دهند. ممکن است روش های پرداختِ خاص، محدودیت های فنی داشته باشند. به همین دلیل بهتر است گزینه های پرداخت برای کاربران واضح باشند. فروشگاه های آنلاین معمولا از گزینه هایی مانند کارت های اعتباری، کوپن های هدیه، پرداخت در محل و … به عنوان سیستم های پرداخت اصلی خود استفاده می کنند. آیکون های این روش های پرداخت معمولا در پایین صفحه یا در گوشه های بالای سایت قرار داده می شوند.

  • لینک شبکه های اجتماعی

تحقیقات نشان می دهند که تقریبا بیست درصد از خرید های آنلاین بعد از بررسی های شبکه های اجتماعی صورت می گیرد. مردم تمایل دارند قبل از خرید، از نظرات سایرین درباره آن محصول آگاه شوند. شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا تلگرام بهترین منابع برای دریافت اطلاعات در مورد محصولات هستند. همچینن، شبکه های اجتماعی به بهتر دیده شدن فروشگاه آنلاین شما کمک می کنند. یکی از بهترین راه های اطلاع رسانی و ارتباط با مشتریان بالقوه، شبکه های اجتماعی هستند. این امر بخشی از سئو سایت فروشگاهی است.

  • پشتیبانی آنلاین و اطلاعات تماس

یک سایت فروشگاهی باید یک تیم پشتیبانی آنلاین داشته باشد و از طریق چت آنلاین با کاربران یا خریداران ارتباط برقرار کند. اگر خرید آنلاین در تمام مدت شبانه روز امکان پذیر است، فروشگاه اینترنتی باید سرویس پشتیبانی ۲۴ساعته داشته باشد تا به سوالات احتمالی مشتریان پاسخ داده شود.

  • نشان های اعتماد الکترونیکی

نشان های اعتماد، آرم ها و تصاویر کوچکی هستند که خرید امن و بدون حاشیه را از سوی یک سازمان معتبر تضمین می کنند (مانند نماد اعتماد الکترونیکی مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران). این مجوزهای رسمی اعتماد مشتریان را برای به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی خود جلب می کنند. اگر بازدیدکنندگان سایت بدانند که فرآیند پرداخت آن ها امن است، تمایل بیشتری به خرید نشان می دهند.

 

برخی از کارشناسان بازاریابی و تبلیغات، پیش بینی می کنند که در چند سال آینده تجارت الکترونیک بیش از ۲ تریلیون دلار فروش داشته باشد. این پیش بینی، سریع ترین رشد برای یکی از با ارزش ترین صنایع است. شما می توانید آنلاین خرید کنید، به راحتی سفارش خود را ثبت کنید و مبلغ را به صورت آنلاین پرداخت کنید. پس نیاز دارید که سئو سایت فروشگاهی خود را بالاتر ببرید.

اگر شما تا به حال یک فروشگاه آنلاین نداشته اید و قصد طراحی سایت فروشگاهی را دارید باید مراحل زیر را طی کنید:

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

مرحله اول – یک نام دامنه خریداری کنید.

خیلی واضح است که شما برای راه اندازی یک سایت فروشگاهی، در ابتدا به یک نام دامنه مناسب نیاز دارید. شما باید یک نام دامنه ای را انتخاب کنید که از طریق نام تجاری (برند) شما به راحتی شناسایی شود. اگر شما قصد فروش محصولات متعدد و برندسازی را دارید، باید یک نام دامنه سفارشی را خریداری کنید. دقت کنید که انتخاب اسم مناسب برای سایتتان ارتباط مستقیمی با سئو سایت فروشگاهی دارد. پس سعی نمایید که اسمی واضح و مرتبط با فروش محصولتان انتخاب کنید.

مرحله دوم – یک توسعه دهنده وب را پیدا کنید.

این یک جز حیاتی در راه اندازی سایت فروشگاهی شماست. اگر می خواهید سایت تان را در مدت زمان نسبتا کوتاه و به صورت حرفه ای راه اندازی کنید، اطمینان حاصل کنید که یک توسعه دهنده وب متخصص را استخدام کرده باشید. بعضی مواقع سئو سایت فروشگاهی باید حتما توسط متخصص سئو انجام پذیرد. تهیه یک جدول زمانی برای تعیین اینکه چه مدت زمان لازم است تا سایت راه اندازی شود، لازم است. اطمینان حاصل کنید که آن ها یک پس زمینه طراحی گرافیکی دارند تا بتوانند تصاویری را که با سایت شما هماهنگ می شوند، برش دهد. اغلب صاحبان کسب و کار، قبل از اینکه کار را شروع کنند تحقیقات لازم را انجام نمی دهند و به سرعت همکاری با یک توسعه دهنده را آغاز می کنند. اجازه ندهید که این اتفاق برای شما رخ دهد، زیرا ممکن است، کار روی وب سایت شما متوقف شود. اگر بخواهید اطلاعات بیشتر در مورد مدت زمانی که سایت فروشگاهی تان باید راه اندازی شود؛کسب کنید، می توانید با یک متخصص طراحی وب تماس بگیرید.

مرحله سوم – تمام مدارک و اسنادی را که برای یک کسب و کار قانونی نیاز دارید، تهیه کنید.

کسب و کار خود را به صورت قانونی ثبت کنید، یک مجوز فروش دریافت کنید و از مشاغل قانونی شروع کنید. برای ایجاد کسب و کار خود باید از یک وکیل کمک بگیرید. اگر یک شرکت غیرانتفاعی یا شرکتی با مسئولیت محدود را شروع می کنید، باید با مقررات مناسب سازمان تان آن را ثبت کنید. علاوه بر این، اگر فروش مالیاتی را انجام می دهید، باید مجوز فروش را دریافت کنید.

مرحله چهارم – پلتفرم تجارت الکتروینک و میزبانی وب (هاست) خود را مشخص کنید.

برای صرفه جویی در وقت و هزینه، یک پلتفرم تجارت الکترونیک را انتخاب کنید. می توانید از، Shopify WooCommerce یا BigCommerce کمک بگیرید. اکثر توسعه دهندگان وب با این ها آشنا هستند و این پلتفرم ها ساخت پلاگین و پردازش پرداخت را آسان می کنند و کار شما را برای سئو سایت فروشگاهی تان راحت تر می کنند.

مرحله پنجم – تمی را پیدا کنید که با تجارت الکترونیک شما مطابقت داشته باشد.

برای صرفه جویی در زمان می توانید از تم های آماده استفاده کنید و آن را از سایت هایی مثل نیل وب خریداری کنید. طرحی را انتخاب کنید که احساس و نگاه آن به دیدگاه تجارت شما نزدیک تر باشد. قالب ها و تم های بسیاری به صورت آماده وجود دارد و شما می توانید به راحتی از آن ها بهره ببرید. قالب نیز ارتباط مستقیمی با سئو سایت فروشگاهی دارد.

مرحله ششم – سایت خود را به صورت زنده و فعال پیش ببرید.

به محض اینکه شما متعهد به شروع کسب و کار خود شدید، سایت تان را فعال کنید؛ حتی قبل از اینکه لیست محصولات خود را فعال کنید. به توسعه دهنده وب خود بگویید تا یک صفحه ” درباره ما ” و یک صفحه ” تماس با ما ” ایجاد کند. لازم نیست که در ابتدا زیبایی داشته باشد، بلکه مهم کاربردی بودن سایت شما مهم است. زیرا در همان ابتدا در نتایج جستجوی موتورهای جستجو قرار خواهید گرفت و این برای سئو سایت شما خیلی خوب است.

مرحله هفتم – به سایت تان محتوا اضافه کنید.

وقت آن رسیده است که فروشگاه تان را طراحی کنید. شما می توانید صفحات، محصولات، پست های وبلاگ، تصاویر، متن، فیلم ها و موارد دیگر را به فروشگاه اینترنتی خود اضافه کنید تا مشتریان تان در مورد خرید از شما احساس بهتری داشته باشند. محصولات خود را در بهترین شرایط ممکن نمایش دهید و اطمینان حاصل کنید که تم انتخاب شده شما با محصولات و نوع کسب وکارتان سازگاری و تناسب دارد. محتوا مهمترین بخش سئو سایت فروشگاهی است.

مرحله هشتم – PitchBox

ایجاد رابطه با مخاطبین رسانه ها و شبکه ها بسیار مهم است. اینجاست که PitchBox وارد می شود. PitchBox به صورت خودکار یک سری کارها را انجام می دهد و شما می توانید به کمک آن بر روی آنچه انجام می دهید، بیشترین تمرکز را داشته باشید. PitchBox کمک می کند تا تلاش های خود را گسترش دهید و بهتر بتوانید مدیریت امور کاری را به عهده بگیرید. PitchBox یک منبع عالی برای ایجاد ارتباطات با کیفیت است.

مرحله نهم – توسعه روابط سفارشی

روابط سفارشی هم برای فروشندگان مهم است و هم برای رسانه ها. اگر شما موفق به سئو سایت فروشگاهی و پیاده سازی استراتژی سئو شوید، قطعا شما روابط سفارشی با ارزشی را درک کرده اید. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما چیزی ارزشمند را ارائه کند. به طور مثال، شما یک فروشگاه آنلاین دارید که سس ماکارونی x را به فروش می رساند. می توانید تخصص تان در این زمینه را از طریق ارسال مقالات آموزشی به علاقه مندان پخت و پز ارائه دهید و دستورالعمل های خوشمزه خود را به اشتراک بگذارید.

مرحله دهم – یک دروازه پرداخت تهیه کنید.

گرفتن پذیرش برای یک دروازه پرداخت و پردازنده کارت اعتباری، فرآیند آسانی نیست. بنابراین قبل از شروع، تحقیقات لازم را انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که آماده هستید. قبل ازدرخواست، باید یک فرآیند پرداخت امن در وب سایت خود ایجاد کنید. باید یک حساب بانکی شفاف داشته باشید و شماره حساب بانکی تان را در اختیار کابران قرار دهید. راه اندازی دروازه پرداخت و پردازش کارت اعتباری می تواند مدتی طول بکشد اما باید تا آخرین دقیقه منتظر ماند.

مرحله یازدهم – مشخص کردن نحوه بسته بندی محصولات، انبار کردن و حمل و نقل محصولات.

قبل از اینکه وب سایت خود را راه اندازی کنید، باید چگونگی ذخیره و بارگیری موجودی خود را دریابید. شما باید میزان ذخیره سازی سفارشات خود را برای فروشندگان تان تعیین کنید. بعضی از سؤالاتی که باید پاسخ دهید عبارتند از: شما از چه نوع حمل و نقلی استفاده می کنید؟ آیا تمام موجودی خود را در یک انبار ذخیره می کنید؟ در بسته شما چه چیزی قرار داده می شود؟ بسته بندی شما چه اندازه ای است؟ آیا شما قصد دارید هر نوع موادی را در بسته های خود قرار دهید؟ چه محدودیت های حمل و نقلی در مورد هر یک از محصولات شما وجود دارد (به عنوان مثال، برخی از محصولات زیبایی تنها از طریق زمین حمل می شود)؟

سئو سایت فروشگاهیویژگی های طراحی سایت فروشگاهی

یک وب سایت فروشگاهی، برای آن که بتواند اعتماد و اطمینان کاربران خود را جلب کند، باید دارای ویژگی ها و قابلیت هایی باشد. برخی از ویژگی های مهم طراحی سایت فروشگاهی عبارتند از :

ویژگی اول – طراحی سایت فروشگاهی به صورت ریسپانسیو
در سال های اخیر، شاهد گسترش چشمگیر استفاده از تلفن های همراه هستیم. این موضوع باعث روی آوردن طراحان وب به طراحی سایت ریسپانسیو (واکنش گرا) شده است. کاربران وب بیشتر از تلفن های همراه یا تبلت ها استفاده می کنند و کارهای اینترنتی خود را از این طریق انجام می دهند. به همین دلیل، طراحی سایت متناسب با صفحه های موبایل یا تبلت اهمیت یافته است. طراحی سایت ریسپانسیو بر روی تجربه کاربر تاثیر می گذارد و موجب می شود کاربر مدت زمان بیشتری را در سایت سپری کند. الگوریتم های موتور جستجوی قدرتمند گوگل بسیار هوشمند و به روز هستند و به سایت های ریسپانسیو یا موبایل فرندلی، امتیاز مثبت می دهند و باعث بهبود رتبه آن سایت می شوند. پس مشخص است که این امر یکی از ضرروریات سئو سایت فروشگاهی است.

ویژگی دوم – پیاده سازی تکنیک های سئو و بهینه سازی سایت در طراحی سایت فروشگاهی
رعایت اصول سئو در طراحی سایت فروشگاهی بسیار اهمیت دارد و باعث بهتر دیده شدن فروشگاه اینترنتی توسط کاربران وب می شود زیرا آن را از طریق موتورهای جستجو سریع تر می یابند. سئو سایت فروشگاهی به افزایش رتبه صفحات سایت کمک زیادی می کند. از دیگر تکنیک های سئو در طراحی سایت، افزایش سرت بارگذاری محتوای سایت است که این مورد، دسترسی آسان و در کمترین زمان کاربران به صفحات سایت را فراهم می کند.

ویژگی سوم – طراحی سایت فروشگاهی جذاب و مدرن با گرافیک بالا
تحقیقات انجام شده روی رفتار کاربران سایت نشان می دهد که کاربران در ابتدای ورود به یک سایت، به گرافیک و طراحی آن واکنش نشان می دهند و گرافیک مدرن و جذاب می تواند توجه آن ها را به خود جلب کند و باعث ماندگاری بیشتر وی در سایت شود. استفاده از تصاویر با کیفیت، جذاب و متناسب با موضوع سایت روی کیفیت گرافیکی و ظاهر سایت بسیار موثر است. رنگ ها نیز در طراحی سایت کاربر پسند نقش مهمی دارند و طراحان وب باید دانش لازم در روانشناسی رنگ ها برای طراحی سایت را داشته باشند.

در بحث های افزایش فروش سایت با انتخاب صحیح رنگ برند و روانشناسی رنگ بندی سایت و سئو به منظور افزایش سئو سایت فروشگاهی موارد مهمی را ذکر نمودیم که مطالعه آنها خالی از لطف نیست.

ویژگی چهارم – چیدمان محصولات در طراحی سایت فروشگاهی
چیدمان محصولات یک سایت فروشگاهی نباید یکنواخت باشد؛ به گونه ای که کاربر تمایلی به دیدن آن ها نداشته باشد و سایت را ترک کند. چیدمان محصولات را باید به گونه ای انجام داد که تنوع محصول در آن دیده شود. یعنی کاربر باید هنگام بازدید از سایت فروشگاهی، با طیف وسیعی از محصولات رو به رو شود تا احساس خستگی و یکنواختی نکند. می توان محصولات جذاب و پر فروش را در صفحه اصلی سایت قرار داد تا توجه کاربر را بیشتر جلب کند. اصلاح نکردن این بخش سئو سایت فروشگاهی شما را با مشکل مواجه خواهد کرد.

ویژگی پنجم – درج مشخصات فنی و جزئیات کامل محصولات فروشگاه
کاربران به قصد کسب اطلاعات لازم درباره محصولات مورد نیازشان به سایت های فروشگاهی مراجعه می کنند و تا اطلاعات لازم را درباره آن ها ندانند، به خرید اقدام نمی کنند. معمولا افراد تمایل دارند محصولات با برندهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کنند و جزئیات کامل درباره آن ها را بدانند. پس یک سایت فروشگاهی باید اطلاعات فنی و سایر جزئیات را در زیر هر محصول درج نماید و امکان مقایسه چند محصول با یکدیگر را نیز فراهم کند. اعتماد سازی بخشی از سئو سایت فروشگاهی محسوب میشود چرا که با جلب اعتماد مشتریان اعتبار سایتتان نیز افزایش خواهد یافت.

ویژگی ششم – سبد خرید و صفحه پرداخت
محصولات باید به گونه ای در سایت قرار گیرند که کاربر نیاز داشتن آن محصول را در خود حس کند و به خرید آن محصول ترغیب شود. کاربر پس از مشاهده محصول، باید بتواند به راحتی و با اطمینان خاطر سفارش خود را ثبت کند و فرآیند خرید را طی کند. قابلیت اضافه کردن محصول به سبد خرید و اتصال به درگاه پرداخت باید در دسترس کاربر باشد و در داخل سایت به دنبال آن نگردد.

ویژگی هفتم – امتیاز دهی و اولویت بندی محصولات
یکی از ویژگی های مهم سایت های فروشگاهی، امتیاز دهی به محصولات توسط کاربران (خریداران) و نظردهی درباره محصولات است. کاربران یک سایت فروشگاهی باید بتوانند نظرات خود درباره هر محصول را زیر آن محصول درج کنند تا کاربران دیگر نیز قبل از خرید، این نظرات را ببینند و تصمیم گیری بهتری داشته باشند.

سئو سایت فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی

هنگامی که صحبت از فروشگاه آنلاین و تجارت الکترونیک، به میان می آید، راه کوتاه یا آسانی برای جذب مشتریان بالقوه و تبدیل آن ها به خریدار وجود ندارد. دوره بازگشت سرمایه در کسب و کارهای آنلاین نسبتا زیاد است. متقاعد کردن مردم به خرید از سایت فروشگاهی، دشوار است. در این مطلب سعی داریم با ارائه پنج راهکار، به بهینه سازی و سئو سایت فروشگاهی کمک کنیم:

سئو ( بهینه سازی سایت فروشگاهی برای موتورهای جستجو)

امروزه هر کسب و کاری به اهمیت موتورهای جستجو پی برده است. سئوی خوب کمک می کند تا موتورهای جستجو مانند گوگل، سایت شما را در میان تعداد بیشماری وب سایت بیابند. اگر می خواهید سایت فروشگاهی تان در چند صفحه اول گوگل نمایش داده شود، باید از محتوای مناسب و کلمات کلیدی مرتبط به خوبی استفاده کنید. وقتی شما یک کلمه کلیدی مناسب را برای سایت تان تعریف می کنید، گوگل شما را راحتتر پیدا می کند و به کاربران نشان می دهد. پس سئو سایت فروشگاهی امریست ضروری.

استفاده از کلمه بندی های رایج

شاید تصور کنید که کلمات “فروش” یا “تخفیف” برای مشتری جذاب است. شما اشتباه فکر می کنید زیرا عباراتی مثل “تضمین قیمت پایین” ، “تخفیف ویژه فصل” ، ارسال رایگان” و… برای مشتری جذاب تر هستند. بنابراین تلاش کنید از چنین عباراتی در طراحی سایت فروشگاهی تان استفاده کنید و آن ها را با رنگ متفاوت یا برجسته تر نمایش دهید تا مشتریان تان آن را راحت تر ببینند و سریعتر تصمیم بگیرند. در امر سئو سایت فروشگاهی باید کلمات نزدیک به جستجوی مشتریان را بیابید و استفاده نمایید. که در مبحث آموزش تشخیص کلمه کلیدی مناسب برای سئو سایت بیشتر در اینباره صحبت کردیم.

طراحی سایت فروشگاهی

نیازی به گفتن نیست که طراحی سایت فروشگاهی، به تنهایی عامل تعیین کننده ای در جذب بازدیدکننده سایت است. طرح بندی صفحات سایت باید واضح و کاربرپسند باشد. از جملات و توضیحات اضافی و طولانی در سایت فروشگاهی خودداری کنید زیرا مردم برای خرید کردن به سایت شما مراجعه کردند نه برای خواندن مطلب. یعنی در حالی که توصیفاتی را برای هر محصول یا خدمت تان می نویسید، نیازی به نوشتن یک رمان ندارید و می توانید از جملات کوتاه و چند تصویر استفاده کنید. رنگ و فونت هایی را در طراحی سایت فروشگاهی انتخاب کنید، که منعکس کننده ایده های کسب و کارتان باشد. سرعت لود سایت نیز از عوامل بسیار مهم در جذب مشتری است. شما تنها دو ثانیه فرصت دارید تا افراد را جذب کنید. پس از آن، به ازای هر ثانیه ای کی می گذرد، ۱۰ درصد از بازدیدکنندگان تان را از دست می دهید. بنابراین جای تعجب نیست که گوگل توجه ویژه ای به سایت هایی که زیر یک ثانیه لود می شوند، دارد.

بهترین ها را نشان دهید

صفجه اصلی سایت فروشگاهی می تواند، برای چیزی فراتر از فروش و پیشنهادت ویژه یا نشان دادن محصولات جدید استفاده شود. سعی کنید محصولات پرفروش و آن چه که باعث محبوبیت این محصولات شده است را در نگاه اول به کاربر نشان دهید. افراد معمولا به تصاویر جذاب در اسلاید شوی صفحه اصلی جذب می شوند و روی آن کلیک می کنند. شما می توانید از این طریق، کاربر را به صفحه ورود محصول هدایت کنید و محصولات مرتبط دیگری را نیز، در کنار محصولات پر فروش به او پیشنهاد کنید.

تجربه خرید

به منظور بهبود تجربه خرید مشتری در داخل سایت باید اطمینان حاصل کنید که جستجو در داخل سایت تان به خوبی انجام می شود و اطلاعات مربوط به محصولات، زمان تحویل محصول، شیوه ارسال محصول، سیاست های بازگشت یا تعویض محصول، و… به راحتی و از طریق جستجوی داخلی به کاربر ارائه می شود. با ارائه این اطلاعات به بازدیدکنندگان، می توانید آن ها را مدت زمان بیشتری در داخل سایت نگه دارید. مورد دیگری که به بهبود تجربه خرید افراد کمک می کند، توصیف جالب محصولات است. باید اطمینان حاصل کنید که توضیحات شما، محصول را به صورت کاملا شفاف برای خواننده توصیف می کند. شما حتی می توانید محتواهای بیشتر مانند راهنمای خریداران را نیز ارائه دهید. این مورد برای سئوی سایت شما خوب است زیرا گوگل در حال حاضر به محتوای طولانی بیشتر اهمیت می دهد.

۱۸۰۱ عضو
جدیدترین اخبار سایت را بصورت رایگان در ایمیل خود دریافت کنید.
با تشکر از عضویت شما

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.