فروش اینترنتی خود را با چند راهکار ساده افزایش دهیم

0 ۱۱

فرض کنید فروشگاه آنلاینی را راه اندازی کرده اید، آیا برای افزایش فروش اینترنتی آن ایده یا برنامه ای دارید ؟
مهم ترین دغدغه شما پس از راه اندازی فروشگاه اینترنتی، برنامه ریزی برای معرفی برند خود به کاربران و افزایش فروش اینترنتی خواهد بود. هر حرکت شما می تواند بر روی فروش فروشگاه اینترنتی تاثیر بگذارد. شاید باورتان نشود که حتی لحن پاسخ شما بر کامنت های کاربران هم بر این عوامل موثر است.

پس با احتیاط قدم بردارید. تا جای ممکن با احترام با کاربران برخورد کنید. نگذارید که هیچ یک از کاربران کوچکترین نظر منفی نسبت به کسب و کار شما پیدا کند. البته پس از رعایت حقوق کاربران، استراتژی هایی هم وجود دارد که می تواند به فروش اینترنتی شما بیشتر کمک کند.

استراتژی های افزایش فروش اینترنتی

۱- استفاده از وبلاگ برای فروش اینترنتی
راه اندازی بخش وبلاگ به شما کمک می کند تا راحت‌تر در صفحات اولیه موتورهای جستجو قرار بگیرد. هرچند که وبلاگ نویسی به مهارت نویسندگی نیاز دارد اما راه مناسبی برای افزایش فروش اینترنتی است.

شما می توانید از طریق وبلاگ، نوشته ها و مقالات منظمی را منتشر کنید که مرتبط با کسب و کارتان است. اگر نوشته های سبز منظم با کلیدواژه های مناسب تولید کنید، و سایت خود را از لحاظ اصول سئو بهینه کنید، موتورهای جستجو به طور خودکار وب سایت شما را در نتایج اولیه لیست جستجو قرار می دهند.

۲- بهره‌گیری از ایمیل مارکتینگ
بازاریابی از طریق ایمیل، یکی از راه های ارتباط موثر با مشتریان است. برای مثال اگر می خواهید مشتریان خود را از محصولات جدید فروشگاه آگاه سازید، می توانید از طریق ایمیل به آن‌ها اطلاع دهید. با استفاده از ایمیل می توانید بازاریابی خلاقانه ای برای افزایش فروش اینترنتی محصولات خود راه بیاندازید و ایمیل ارسالی به کاربران را متناسب با سلایق آنها شخصی سازی کنید.

ارسال ایمیل تبلیغاتی
کدهای تخفیف را از طریق ایمیل به مشتریان خود ارسال کنید. همچنین می توانید با استفاده از ایمیل، محصولاتی که تخفیف خورده اند را به اطلاع کاربران برسانید.

مطالب دیگر
بخوانید
بهترین روش های نوشتن توضیحات محصول به منظور افزایش فروش محصول

جشنواره های تبلیغاتی
مردم در عیدها علاقه بیشتری نسبت به خرید دارند. لذا شما می توانید تخفیفات خود را در این جشنواره ها ارایه دهید تا تعداد مشتریان خود را افزایش دهید. برای اینکه مشتریان خود را از این جشنواره ها آگاه سازید، کافیست یک ایمیل با محتوای مناسب به آنها ارسال کنید تا پس از مطالعه ایمیل، برای خرید کردن محصولات شما ترغیب شوند.

یادآوری محصولات انتخابی در سبد خرید
در برخی از مواقع مشتریان در حین خرید دچار مشکل می شوند. برای مثال کارت اعتباری آنها پول کافی ندارد و یا مشکل اینترنتی برایشان رخ می دهد. کافیست از طریق ایمیل به آنها یادآوری کنید که محصولاتی را که از سایت شما پسند کرده و به سبد خرید خود اضافه کرده اند، می توانند با تکمیل فرآیند خرید، سفارش دهند.

۳- استفاده از تبلیغات گوگل
با پرداخت هزینه متناسب با نوع محصولات شما و میزان بازدید درخواستی، وب سایت خود را در صدر لیست نتایج جستجوی گوگل قرار دهید. از طریق تبلیغات محصولات خود در موتور جستجوی گوگل، می توانید گستره مشتریان خود را افزایش داده و کسب و کار آنلاین خود را رونق دهید.

۴- بهره مندی از سئو
سئو یک استراتژی مناسب برای بهبود کیفیت محتوای فروشگاه اینترنتی و افزایش رتبه سایت به مرور زمان می باشد. موتورهای جستجو از الگوریتم های خاص خود برای سنجش کیفیت فروشگاه آنلاین شما استفاده می کنند. سئو با رعایت اصول همین الگوریتم ها به سایت شما کمک می کند تا به مرور زمان رتبه بندی بهتری در لیست نتایج جستجو داشته باشد. سئو استراتژی ارزانی است که کیفیت سایت شما را بالا می برد اما نیاز به صبوری دارد زیرا سئو یک شبه حاصل نمی شود.

۵- انجام تبلیغات اینترنتی
تبلیغات اینترنتی لازمه ی هر تجارت الکترونیکی می باشد. برای معرفی برند خود در بازه ی وسیع جغرافیایی به کاربران، می توانید از تبلیغات اینترنتی استفاده کنید تا پیام تبلیغاتی خود را به دست کاربران برسانید. این تبلیغات به شما کمک می کند تا به کاربران

بگویید که برند شما هم وجود دارد و این خدمات و محصولات را ارائه می دهد تا مشتری شما را بشناسد.
آنچه که لازم است از محصولات و خدمات شما بدانند، بصورت خلاصه و مفید بتوانید به آنها توضیح دهید.
از مزایای محصولات و خدمات خود نسبت به برندهای دیگر بگویید و به مشتریان کمک کنید تا اعتماد بیشتری نسبت به شما پیدا کنند.

بخوانید
ایمیل مارکتینگ و قوانین ساده و آسان برای داشتن تبلیغات ایمیلی موفق

۶- استفاده از شبکه های اجتماعی
برای فروش محصولات و خدمات باید بدانید که کاربران هدف شما در چه رسانه های اجتماعی فعالیت دارند. با شناسایی بستر فعالیت آنها، می توانید در هر رسانه ای متناسب با کاربران و زبان خود آنها با آنان ارتباط برقرار کنید. به اینگونه نحوه ی تعامل، برقراری ارتبا موثر با کاربر هدف می گویند. به طوریکه شما بیشترین تاثیر ممکن را بر روی کاربر هدف می گذارید و شانس فروش اینترنتی خود را افزایش می دهید.
هم چنین می توانید بررسی کنید که در هر رسانه اجتماعی نظر کاربران آن درباره ی کسب و کار شما چگونه است تا بتوانید نقایص کار خود را بفهمید و نظر آنان را بهبود دهید.

۷- بازاریابی ویروسی و تاثیرات بسزای آن
در بازاریابی ویروسی با انتشار مطالب جالب و سرگرم کننده کاربران را تحریک می کنیم تا این محتواها را با دوستان خود به اشتراک گذارند و سایرین را ویروسی کنند. در واقع محتواهای ما همان ویروس هستند و می خواهیم که این ویروس به بیشترین مقدار ممکن انتشار یابد. با انتشار مطالب ویروسی می توانیم در بازه گسترده ای تبلیغات کنیم، مخاطب جذب کنیم و فروش اینترنتی داشته باشیم.

۸- فروش اینترنتی از طریق استراتژی های قیمت گذاری مناسب
قیمت گذاری، استراتژی است که می تواند یک شبه بازدیدکنندگان وب سایت شما را به شدت افزایش و یا کاهش دهد. اینکه چه وقت قیمت محصولات را کم کنید تا فروش اینترنتی بیشتری داشته باشید و یا چه وقت بر قیمت محصولات خود بیافزایید تا سود بیشتری کنید، بستگی به مخاطبان، زمان، مکان، شرایط رقبا و… دارد. شما باید همه ی این عوامل را کنار هم بگذارید تا بتوانید محدوده قیمت گذاری محصولات و خدمات خود را به گونه ای انتخاب کنید که بر فروش اینترنتی محصولات شما بیافزاید.

۱۸۰۱ عضو
جدیدترین اخبار سایت را بصورت رایگان در ایمیل خود دریافت کنید.
با تشکر از عضویت شما

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.