آموزش افزایش رتبه سایت با رعایت اصول بهینه سازی داخلی سایت

لینک‌بیلدینگ و لینک‌سازی
لینک‌بیلدینگ چیست و چرا برای پیشرفت سایت به لینک‌سازی نیاز داریم؟
17/06/2017
بهینه سازی لینک های خروجی سایت
چند نکته مهم در زمینه بهبود و بهینه سازی لینک های خروجی سایت
19/06/2017
آموزش افزایش رتبه سایت با رعایت اصول بهینه سازی داخلی سایت

 

شروع هر کاری با انجام و مهیا سازی پیش‌نیازهای آن قابل اجرا است و مطمئنا با رعایت و انجام اصول اولیه کار بخوبی پیش خواهد رفت. اکثر کاربران بعد از نصب و راه اندازی سایت، امور اولیه را فراموش می‌کنند و به منظور پیشرفت سریعتر سراغ کارهای ثانویه می‌روند.این سخنان پیش زمینه ای بر آن بود که بگوییم بهینه سازی داخلی سایت بر بهینه سازی خارجی سایت ارجحیت دارد و نباید قبل از نظم و ترتیب دادن به سایت، در فکر امور خارجی سایت بود.

لینک سازی و اشتراک گذاری برای سایت نامنظم و بدون محتوا حتی اگر در مدتی کوتاه نتیجه‌ای نسبی داشته باشد در آینده با مشکلات فراوانی روبرو خواهد شد.

مسلما کسی مغازه خالی و با اجناس کم را دوست ندارد و اگر هم به آن سر بزند زود خارج می‌شود. در مقابل مکانی را در نظر بگیرید که روز افتتاحیه بسیار شیک و مرتب و با اجناسی با کیفیت کار خود را آغاز میکند. حتی اگر همان روز اول تعدادی از مشتری‌ها اجناس را نخرند آنجا را فراموش نخواهند و در روز نیاز به آنجا مراجعه خواهند کرد.

 

تعریف بهینه سازی داخلی سایت

اول با تعریفی که در اکثر سایت‌ها دیده‌ایم شروع میکنیم: بهینه سازی داخلی سایت به اموری گفته می‌شود که موتورهای جستجو سایت را قابل قبول دانسته و مطالب سایت ما را در نتایج جستجوی کاربران قرار می‌دهند.

تعریف فوق اشتباه بزرگی بیش نیست. خود گوگل گفته که برای کاربر بنویسید نه برای موتور جستجو. از آنجا که ربات های جستجو روز به روز پیشرفت می‌کنند و بر استراتژی و امکانات و قوانین سخت گیرانه آنها افزوده می‌شود و در بعضی اوقات نیز با تغییر قوانین روبرو هستیم بهترین کار اینست که در زمان ارسال پست های سایت خودمان را جای کاربران بگذاریم و بر اساس علایق و سلایق و نیازهای کابرانمان بنویسیم.

بهینه سازی داخلی سایت به اصول و قواعد و ترفندهایی گفته می‌شود که با رعایت آنها سایت کاربر پسندتر شده و همراه با کاربران موتورهای جستجو ما را فراموش نخواهند کرد و سایت ما را در نتایج جستجو قرار خواهند داد.

 

 

اصول و نکات مهم در بهینه سازی داخلی سایت

۱. بهینه سازی تگ عنوان سایت – title
۲. متا تگ توضیحات – Meta Description
۳. بهینه سازی تصاویر سایت ( افزودن عنوتن و متن برای عکس ) – Alt و Title
۴. ایجاد ساختار url های مناسب و قابل فهم ( آدرس های بهینه شده مطالب )
۵. ساخت لینک های داخلی مناسب
۶.بهینه سازی لینک های خروجی سایت
۷. بهینه سازی و رعایت به نمایش در آوردن تگ‌های Heading ( رعایت نحوه نمایش عناوین صفحه و متون و … )
۸. رعایت درصد مناسب کلمات کلیدی به متن ( این گزینه زیاد ضروری نیست. همانگونه که گفته شد متن باید برای کاربر نوشته شود. تا جاییکه زیبایی متن از بین نرود تکرار کلمات مشکلی پیش نخواهد آورد )
۹. میزان مناسب درصد نسبت متن به کد
۱۰. پوسته زیبا و بهینه شده سایت ( قالب سبک و سریع و زیبا می‌تواند میزان ماندگاری کاربر در سایت را افزایش دهد )
۱۱. مهم ← خودداری از دامنه های پارک شده و کپی مطالب سایت‌های دیگر یا تکرار مطالب سایت خود
۱۲. استفاده نکردن از متون و لینک‌های مخفی در جاهای مختلف سایت

و بعد از انجام امور بالا راه اندازی گوگل وبمستر تولز و معرفی نقشه سایت به آن را میتوان در اولویت های بعدی قرار داد تا سایتمان به سرعت ایندکس شود و در نتایج گوگل به راحتی قابل مشاهده شود.

 

افزایش رتبه سایت با رعایت اصول بهینه سازی داخلی سایت

زیاده‌روی در بهینه سازی داخلی سایت

هر چند روزبه‌روز بر سرعت اینترنت افزوده می‌شود و کاربران به راحتی و بدون مشکلات قبلی میتوانند سایت‌ها را باز کنند اما هنوز سرعت بارگزاری سایت یکی از ملاک های گوگل برای رتبه بندی سایت‌هاست. هر چقدر حجم صفحات سایت پایین تر باشد سرعت اجرای آن بالاتر خواهد بود اما باید در نظر داشت نباید به این منظور از کیفت سایت کاست.
خودتان را جای کاربران آینده بگذارید. آیا با وجود سرعت اینترنت بالایی که دارید هنوز به سایتهای با حجم کم و با تصاویر کم کیفیت سر خواهید زد؟ مسلما جواب شما نه است.

اما ما در زمان حال زندگی میکنیم و یکی از قوانین فعلی رتبه بندی سایت سرعت اجرای سایت است پس اکنون چکار کنیم؟
جواب اینست که نباید کیفیت را فدای سرعت کرد. چه بسا سایت‌های بزرگی هستند که صفحات سنگینی دارند اما در مقابل کاربران خاص و ثابت خود را دارند چون مشتری‌های آنها متفاوت هستند. پس ما هم باید بر اساس نوع کاربران سایتمان بهینه سازی را شروع کنیم. یک سایت فروشگاهی باید تصاویر مناسب و با کیفیتی از محصولاتش ارائه دهد تا رضایت مشتری را جلب نماید. تصاویر بدون کیفیت در سایت های فروشگاهی اعتماد را از کاربر میگیرد.

در مقابل در سایت های وبلاگی و بسیاری از سایتهای دیگر نیازی به تصاویر با کیفیت نیست. چرا که اصل مطلب نکات و مقالات سایت هستند نه عکس های سایت.

مخلص کلام این که باید کاملا هوشمندانه عمل کرد و بهینه سازی سایت فقط برای موتور جستجو یا فقط برای قشر خاصی یا برای مکان و زمان معینی نباشد. امکان دارد سایت ما از تمام دنیا بازدیدکننده هایی با شرایط سنی متفاوت و با امکانات متفاوتی باشند. بعنوان نمونه سایتهای فارسی زبان معماری ایرانی اگر از تصاویر بی‌کیفیت استفاده بکنند بازدیدکنندگان خارجی خود را از دست خواهند داد. ورود کاربر خارجی به سایت مورد نظر اعتبار آن سایت را نزد گوگل افزایش داده تا جاییکه موتورهای جستجو سایت موردنظر را به کابران غیرفارسی زبان نیز پیشنهاد می دهند.

بهینه سازی داخلی سایت یکی از ارکان سئو سایت است و برای داشتن سایتی موفق باید سئو داخلی خوبی داشته باشید.

1 دیدگاه

  1. mahdi گفت:

    ممنون از شما. به نکته خوبی اشاره کردین. نباید کیفیت رو فدای کمیت کرد. البته نه به اندازه ای که سایت خیلی سنگین بشه و به زور بالا بیاد.
    خودم از سایتهای فروشگاهی که تصویر محصولشون واضح و با کیفیت نباشه به هیچ وجه خرید نمیکنم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کد تخفیف