لینک‌های نوفالو در سئو سایت
لینک‌های نوفالو چگونه بر سئو سایت تاثیر می‌گذارند؟
21/06/2017
ردایرکت 301 و آموزش استفاده از آن در سئو - ۳۰۱ Redirect
ردایرکت 301 و آموزش استفاده از آن در سئو – ۳۰۱ Redirect
28/06/2017
استفاده صحیح از تگ های H1 تا H6

مطالب زیادی در مورد تگ های H1 تا H6 و نحوه ایجاد آنها دیده و خوانده ایم که صد البته هیچکدام کامل نبوده و حتی گاهی بسیار عجیب نیز بوده‌اند. بعنوان نمونه در یکی از سایتها خواندیم که برای پیشبرد هر چه بیشتر کلمه کلیدی موردنظرتان، چندین مرتبه آن‌را در همه پست‌های سایتتان H1 کنید. حتی شاهد بودیم سایت‌هایی با اجرای این گزینه به سئو سایت‌شان ضربات جبران ناپذیری زده بودند.

تگ های سرتیتر از مهمترین عوامل معرفی هر صفحه به موتورهای جستجو بهشمار می‌روند. اگر قصد دارید سایتی با رتبه بالا در نتایج گوگل داشته باشید باید از اهمیت استفاده از تگ های سرتیتر و قوانین استفاده از آنها اطلاع درستی داشته باشید.

تاثیر تگ های H1-H6 در سئو سایت

مطالعات نشان داده که گوگل ارزش ویژه‌ای برای تگ H1 قائل شده و آن را در سئو سایت قابل تاثیر دانسته.کاربرد تگ هدینگ در سئو به جهت درکی که موتورهای جستجو از آن دارد، بسیار بالاست. هر چند عده‌ای تاثیر آن را بسیار کم و ناچیز دانسته اند.موتورهای جستجو و از جمله گوگل، کلمات و عباراتی را که داخل تگ های هدینگ گذاشته اید، به عنوان موضوع مطلب تشخیص می دهند. از این رو در بحث سئو سایت و بهینه سازی موتور جستجو، کلمات و عبارت پراهمیت را از این تگ ها بی نصیب نکنید.با توجه به اینکه عدم استفاده از تگ ها هیچ نکته منفی را در بر نمیگرد اما استفاده از آن می‌تواند نتایج مثبتی برای سایت داشته باشد به کاربران پیشنهاد می‌کنیم حتما از این تگ‌ها استفاده نمایند حتی اگر تاثیر بسیار اندکی داشته باشد. سعی کنید کلید‌واژه هایی را که میخواهید سایتتان با آنها رتبه بندی شوند در تگ های سایت بگنجانید.

 

دلایل استفاده از المان های H1 تا H6

استفاده از تگ ها‌ی H1 تا H6 نمایشی از میزان اهمیت عنوان های انتخاب شده در این دسته است. مثلا تگ H1 از همه بزرگتر و با اهمیت تر است و به ترتیب تگ H2 از تگ H3 بزگتر و مهم تر است. هر چه اعداد تگ ها بزرگتر رود سایز نوشته آنها کوچکتر و ارزش آن ها برای موتورهای جستجو کمتر می‌شود.
پس تا اینجا متوجه شدید که ایجاد این تگ‌ها برای نمایش میزان اهمیت کلمات انتخابی است. پس ضروریست که عنوان نوشته که مشخصه متن و نوشته ما است مهم ترین تگ صفحه نوشته باشد.

اولویت تگهای اچ تی ام ال

نحوه استفاده صحیح از تگ های H1 تا H6

استفاده کردن از کلید واژه های سایت در تگ ها باعث می‌شود ترافیک بیشتری را جذب سایتتان بکنید. چرا که گوگل اهیمت آن ها را بالاتر دانسته وبر اساس اولویت بندی آنها را در نتایج جستجو نشان می‌دهد. با یک مثال ساده تگ ها‌ی H1 تا H6 را برایتان قابل درک‌ترمی کنیم:

<h1>زمین</h1>
<h2>آسیا</h2>
<h3>ایران</h3>
<h4>تهران</h4>
<h5>ورامین</h5>
<h6>رسالت</h6>

در مثال بالا زمین که با تگ اچ1 معین شده از بقیه مکانها بزرگتر و باارزش تر است. و به ترتیب با بالا رفتن شماره ها از ارزش و اولویت مکان های بعدی کاسته می‌شود.

استفاده صحیح از تگ های H1 تا H6

استفاده صحیح از تگ های H1 تا H6

 

  • نکته قابل توجه اینکه حتی اگر مجبور بودید از چند تگ ‌H1 در صفحات و مطالب سایتتان استفاده کنید هیچوقت آن‌ها را با کلیدواژه ها انباشته نکنید.
  • تگ های H1 تا H6 برای جداسازی عنوان‌های موجود در یک مطلب استفاده می‌گردند. در اصل شروع هر قسمتی از نوشته با یک تیتر مشخص می‌شود که هر تیتر با یکی از تگ های H1 تا H6 همراه می‌شود.
  • استفاده از این المان‌ها اجباری نیست اما استفاده نادرست از آنها می‌تواند مخرب بوده و با کاهش اعتبار متن همراه باشد.
  • رعایت قوانین استفاده از تگ‌های مورد نظر جدای از زیبایی متن، نظم و ترتیب مشخصی به نوشته خواهد داد که متن خواناتر دیده شود و برای کابران خسته کننده نباشد.
  • لازم نیست در متن از همه تگ های H1 تا H6 استفاده نمود. حتی بعضی اوقات استفاده بیش از حد از این تگ‌ها، متن را زشت و بدترکیب خواهد کرد و در نتیجه نارضایتی کاربر را در پیشخواهد داشت.
  • بسته به میزان و تعداد کلمات متن از تگ‌ها استفاده بکنید. در متن‌های کوتاه، فقط با ثبت تگ اچ1 و اچ2 میتوانید متن را مرتب و زیبا نمایید.
  • در زمان استفاده از تگها باید ترتیب آنها رعایت گردد. بعد از مشخص کردن تگ H1، تگ H2 و به ترتیب H3 به بعد را در نوشته سایت‌تان بکار ببرید نه اینکه بعد از تگ اچ1، تگ اچ 3 را بکار ببرید.
  • در هر صفحه نباید بیشتر از یک تگ ‌‌‌H1 استفاده نمایید. حتی گوگل با اینکار مخالف است. سعی کنید فقط موضوع اصلی مطلب را اچ1 کنید و نوشته های آن صفحه را پیرامون همان موضوع کلیدی بنویسید. ( اکثر قالب های وردپرس بصورت خودکار عنوان مطلب را H1 می‌کنند و نیازی نیست کاربر در زمان نوشتن مطلب تگ اچ1 را در نوشته مشخص و تعیین نماید )
  • در استفاده از تگ های ‌ H2، H3 و … محدودیتی وجود ندارد اما همانگونه که گفتیم رعایت ترتیب و میزان استفاده آن می‌تواند تاثیر مثبت در سئو سایت داشته باشد. متن هر چه ساده تر و زیبا تر باشد خواناتر و قابل فهم تر است. سعی نکنید با استفاده زیاد از تگ ها متن را بیشتر از آنچه که هست جلوه دهید.
  • سعی کنید تگ‌ها را با کلید واژه های سایت ترکیب کنید و از تکرار زیاد کلمات پرهیز کنید.
  • اگر عنوان نوشته ( که در اکثر پوسته ها بصورت H1 تعیین شده) به هر دلیلی برای گوگل قابل قبول نباشد تگ بعدی را برای نوشته شما در نظر خواهد گرفت.
  • میتوانید برای کلمات لینک شده از تگ H3 استفاده نمایید تا لینک ها خودی نشان دهند و اهمیت آن بخش به چشم آید. هر چند بهتر است که لینک ها را تگ نکنید و آنها را صرف کلمات کلیدی سایت کنید.

رعایت این نکات تاثیر مستقیمی در سئو سایت ندارد اما تا حد زیادی در ماندگاری و راحتی و کاربر پسند بودن سایت تاثیر مستقیم دارد. یک کاربر راضی دوباره به سایتتان باز خواهد گشت و این یعنی ارزشمند بودن سایت.

استفاده صحیح از تگ های H1 تا H6

نتایج استفاده از تگ های H1 تا H6

باید اعتراف کنم به شخصه تاکنون هیچ نتیجه‌ی مثبتی را در این زمینه تجربه ننموده‌ام اما شاهد بوده‌ام صفحاتی با رعایت این نکات به رتبه های بسیار بالا و قابل قبولی رسیده‌اند.در مثابل سایتهایی را دیده ایم که با وجود اینکه اصلا از این اصول پیروی نکرده‌اند پله های بالای رتبه بندی سایتها را از آنِ خود کرده‌اند.
در پایان باید متذکر شوم که فکر نکنید با کپی مطالب دیگر سایتها و تغییر در بعضی از کلمات آنها و استفاده از تگ ها در جای جای متن باعث تغییر آن شده اید و گوگل را می‌توانید گول بزنید. طرز نمایش سایت برای موتورهای جستجو به گونه ای است که هیچ چیزی از آنها پنهان نمی‌ماند.

البته تگ های h4 تا h6 فعلا در اولویت بندی محتوا تاثیر بسزایی ندارند. اما شما هر از گاهی از تگ h4 نیز در صفحات خود استفاده کنید. استفاده از تگ h4 فعلا برای عناوین ابزارک ها بسیار مناسب است.
برای این می گوییم که از این تگ استفاده کنید زیرا که در الگوریتم های قدیمی تر موتورهای جستجو ابتدا فقط تگ h1 مهم بود، اما بعد از آن تگ h2 و h3 نیز به ترتیب به الگوریتم های بهینه سازی اضافه شد و بعید نیست روزی h4 نیز به آن اضافه گردد.

نکته مهم پایانی

نحوه اعمال تگ های هدینگ در سئو درست همانند عنوان های کتاب است. اگر به فهرست مطالب یک کتاب نگاه کنید می توانید کاملا الگو برداری نمایید. هر صفحه از سایت یک تگ h1 دارد که موضوع اصلی را در بر می گیرد. این موضوع اصلی همانند اسم یک کتاب است که بیان کننده موضوع کتاب است. سرتیترهای بعدی را می توانید در تگ h2 و h3 قرار دهید. درست همانند فهرست یک کتاب که به عنوان های ریزتر تقسیم می شود. تگ h2 را مثل اسم فصل های کتاب و h3 را همچون پاراگراف های موجود در هر فصل تصور کنید. تگ های بالاتر اهمیت کمتری برای گوگل دارند. اما اگز از ان ها استفاده کردید اشکالی ندارد. سعی کنید تگ ها را به تریتب به کار ببرید و بیش از حد اعمال نکنید.
کاربرد تگ های هدینگ در سئو سایت انقدر بالاست که لازم است برای آن ها از کلمات کلیدی برای گرفتن رنکینگ در گوگل استفاده کنید.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کد تخفیف