بهینه سازی عنوان صفحات سایت برای افزایش ورودی گوگل

ردایرکت 301 و آموزش استفاده از آن در سئو - ۳۰۱ Redirect
ردایرکت 301 و آموزش استفاده از آن در سئو – ۳۰۱ Redirect
28/06/2017
آموزش سئو
آموزش سئو : seo و sem چه تفاوتی با هم دارند؟
08/07/2017
بهینه سازی عنوان صفحات سایت برای افزایش ورودی گوگل

انتخاب هوشمندانه عناوین صفحات سایت، مهمترین بخش بهینه سازی داخلی سایت می‌باشد. اگر سیستم مدیریت محتوای شما امکان تغییر و بهینه سازی عنوان صفحات را به شما نمی‌دهد از سئو سایت خود پرهیز کنید؛ چرا که یکی از اصولی‌ترین نیازهای سئو را دارا نیست.
تگ عنوان همانند سایر تگ‌های HTML در قسمت HEAD سایت قرار می‌گیرد:

<head>
<title> عنوان صفحه </title>
</head>

 

نحوه قرار دادن عنوان‌های مناسب برای صفحات سایت

1. عناون هر صفحه باید مجزا باشد. شدیدا توصیه می‌کنیم که هیچوقت عنوان صفحات را تکراری انتخاب نکنید.برگه گروه‌های سایت شما – که شامل دسته یا هر صفحه‌ای که زیر مجموعه دارد می‌شود – باید یک عنوان کلی داشته باشد. اگر زیر مجموعه آن‌ها زیاد باشد، کلمات کلیدی زیر مجموعه‌ها را در صفحه اصلی گروه نگذارید.

2. عنوان صفحات را حداکثر تا 65 کاراکتر انتخاب کنید.

3. کلمات کلیدی را در عنوان تکرار نکنید. مثلا ننویسید: خرید بک لینک،ببک لینک فالو، بک لینک قوی و … . سعی کنید تا حد امکان کلمات را تکرار نکنید.می‌توانید بنویسید: خرید بک لینک فالو قوی. گوگل خیلی هوشمند تر از این حرف هاست که سایت شما را بر اساس کلمات تکرار شده در عنوان سایتتان رتبه بندی بکند. حتی اگر کلمات را تکرار کردید نباید عناون بیشتر از 65 کاراکتر بشود.

4. شعار سایت را در عنوان ذکر نکنید. ظرفیت عنوان هر صفحه محدود است و نباید آن را با کلمات اضافی هدر داد. باید با دقت کلمات کلیدی سایت را در آن بکار برد.

5. عنوان صفحه باید با محتوای صفحه مرتبط باشد. عنوان هر مطلب مشخصه آن مطلب است و اگر با هم در تضاد باشند شما فقط وقت خود را هدر داده‌اید. سعی کنید کلمات وارد شده در عنوان مطلب را بصورت طبیعی و دور از هر گونه تکرار مصنوعی، در داخل محتوای صفحه قرار دهید.

6. استفاده از نام دامنه و یا کاراکتر های اضافی در عنوان سایت. هنوز هم شاهد همچین اشتباهی آن هم در حد زیاد هستیم. بسیاری از سایتها نام دامنه (انگلیسی) را در ادامه عنوان می‌آورند. هر سایتی یک نام دامنه دارد و این برای گوگل کاملا مشخص و گویاست و نیازی به تکرار آن نیست. به جای ذکر نام مستقیم دامنه، میتوانید نام فارسی دامنه یا کلمات مرتبط را همراه با یک خط فاصله در ادامه بیاورید.

برای دریافت جدیدترین و بروزترین مطالب آموزشی سئو، به کانال تلگرام نیل وب بپیوندید.

 

سوالات مربوط به بهینه سازی عنوان صفحات :

– اگر عنوان بیشتر از 65 کارکتر بشود رتبه سایت مشکل پیدا می‌کند؟
خیر! مشکلی ازین لحاظ پیش نمی‌آید. این قانون در حال حاضر برای این است که موتور جستجو در صفحه نتایج نمیتوانند بیشتر از 65 کاراکتر از کلمات توضیحی شما را نشان دهند. پس کاملا مشخص است که باید کلمات اصلی را در همان 65 کاراکتر اصلی گنجاند. سعی کنید استانداردهای سئو را رعایت کنید تا مشکلی پیش نیاید.

– چرا بعد از تغییر عنوان، رتبه سایتم افت پیدا کرد؟
عنوان صفحات برای سایت هایی با رتبه های بالا بسیار مهم است چرا که با یک تغییر کوچک رتبه سایت می‌تواند بالا و پایین کند. انتخاب کلمات باید بسیار هوشمندانه و با کمک ابزارهای لازم باشد در غیر اینصورت باید با آزمون و خطا اینکار را انجام داد.

– چه مدت زمانی لازم است تا عنوان سایت در گوگل تغییر کند؟
تغییر عنوان سایت در گوگل برای سایتهای پر بازدید تا ۱ روز و برای سایتهای کم بازدید تا یک هفته طول می‌کشد.

– چرا عنوان سایتم بعد از تغییر، در نتایج گوگل بصورت بهم ریخته نمایش داده می‌شود؟
این مورد زمانی بوجود می‌آید که شما از کلمات انگلیسی یا اعداد در عنوان استفاده کرده باشید. سعی کنید قبل از ارسال عنوان آن را کاملا بررسی و تصحیح نمایید.

– چرا همزمان با تغییر عنوان صفحه، عنوان منوها نیز تغییر می‌کند و ظاهر سایت به هم می‌ریزد؟
طراح سایت شما سیستم مدیریت محتوای سایتتان را اینگونه طراحی نموده. باید از او بخواهید که عنوان صفحات برایتان مستقل از عنوان منوها در نظر بگیرد و قابلیت سفارشی کردن و بهینه سازی عنوان صفحات را به آنها بیافزاید.


با عضویت در خبرنامه نیل وب جدیدترین بک لینک ها و مطالب روز سئو را در ایمیل خود داشته باشید:


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کد تخفیف