Google Trends ابزاری مناسب جهت شناسایی بهتر کلمات کلیدی وب سایت

خودداری از درج لینک در سایت‌های مزرعه لینک - LINK FARM
خودداری از درج لینک در سایت‌های مزرعه لینک – LINK FARM
22/07/2017
یافتن کلمات کلیدی مناسب محتوای سایت با ابزارهای رایگان
یافتن کلمات کلیدی مناسب محتوای سایت با ابزارهای رایگان
26/07/2017
Google Trends ابزاری مناسب جهت شناسایی بهتر کلمات کلیدی وب سایت

Google Trends یکی از ابزارهایی است که گوگل به منظور کمک به وبمسترها در زمینه سئو سایت ارائه نموده است. گوگل ترندز ابزار پرکاربردی است که وبمسترها به منظور شناسایی هر چه بهتر کلمات کلیدی سایت‌شان، برای کسب رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو از آنها استفاده می‌کنند.

این سرویس قابلیت شناسایی بیشترین کلمات جستجو شده در یک موضوع خاص یا در یک مکان خاص را دارا است. همچنین در Google Trends می‌توان تعیین نمود که از بین کلمات معین شده، مقایسه‌ای از نظر تعداد آمار جستجو را انجام داد. این سرویس در سال 2008 میلادی رونمایی شد.

با استفاده از گوگل ترندز می‌توان مباحث پرطرفدار و مورد علاقه افراد را در سراسر جهان بر اساس زمان و مکان پیدا کرد و در مورد همان موضوعات مطلب نوشت تا سهمی از این بخش از جستجوها داشته باشیم.

ما نیز در وبسایت نیل وب برای کسب اطلاع در مورد کلمات کلیدی از Google Trends استفاده می‌کنیم. اینکار تاثیر مثبت زیادی در کمک به روند سئو سایت خواهد داشت.

برای دریافت جدیدترین و بروزترین مطالب آموزشی سئو، به کانال تلگرام نیل وب بپیوندید. مطالب ارزشمندی در کانال ارائه خواهد شد که در سایت منتشر نخواهد شد.

 

نحوه کار با Google Trends

کار با این سرویس بسیار ساده است و نیاز به آموزش خیلی خاصی نیست. برای شروع کار با این سرویس کاربردی وارد یکی از بخش‌های مربوط به گوگل ترندز شوید:

www.google.com/trends
جستجوی کلمه ای خاص                                   www.google.com/trends/explore
جستجوی جغرافیایی بیشترین کلمات جستجو شده                 www.google.com/trends/explore#cmpt=geo
بازه زمانی کلمات جستجو شده                www.google.com/trends/explore#cmpt=date

گوگل ترندز یکی از سرویس‌های مفیدی است که ما را در زمینه سئو و بهینه‌سازی سایت بسیار کمک خواهد کرد. این سرویس رایگان است و در بسیاری از سایت‌ها این امکان را بصورت پولی در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

 

در زمان جستجو در برنامه Google Trends شما می توانید چهار متغیر و پارامتر را انتخاب کنید:

  • جستجوی وب، جستجوی عکس، جستجوی اخبار، جستجوی محصولات و جستجوی یوتیوب
  • جهانی و یا کشوری خاص به عنوان هدف
  • از سال 2004 تا به حال، 7 روز گذشته، 30 روز گذشته، 90 روز گذشته، 12 ماه گذشته و یا انتخاب سالی خاص
  • تمام دسته بندی ها، هنر و سرگرمی، ماشین و وسایل نقلیه، زیبایی و زیبایی اندام، کتاب و ادبیات، تجارت و صنعت، کامپیوتر و الکترونیک، مالی، غذا و نوشیدنی و یا انتخاب بازی
  • شما می توانید تا 5 عبارت جستجو را در یک زمان با هم مقایسه کنید. در ضمن شما می توانید عبارت ها را در یک گروه جا داده و 5 گروه را نیز با هم مقایسه کنید. هر گروه می تواند تا 25 عبارت را در خود جای دهد.

برای مثال:

مداد + خودکار + کاغذ (گروه 1)

چسب + منگنه + دفتر + خط کش (گروه 2)

پاک کن + گیره کاغذ (گروه 3)

وقتی شما از علامت + بین عبارت جست و جو استفاده می کنید، گوگل ترندز عبارت ها را با هم جست و جو می کند.

Google Trends

اعداد نمایش داده شده در نمودار تعداد جستجوهای عبارات داده شده را نشان می‌دهد. این اعداد نسبت به تعداد کل جستجوهای گوگل نمایش داده می‌شود. البته باید متذکر شد که این آمارها تعداد حجم واقعی جستجوها نیست بلکه به منظور طبیعی سازی داده ها، در مقیاس 0 تا 100 نشان داده خواهد شد. زمانیکه داده ها کافی نباشند عدد 0 نمایش داده می‌شود.

واژه‌ی Trend به معنای «روند» است و از طریق این سرویس شرکت گوگل، می‌توانیم روند جستجوی واژه‌های مختلف در موتور جستجوی گوگل را مشاهده کنیم.

در اصل می‌توان گفت که Google Trends میزان جستجوی کلمات محبوب و عبارت های کلیدی را به ما نمایش می‌دهد و این اطلاعات داده شده را می‌توان براساس تاریخ و دسته بندی لیست کرد.

یکی از مواری که گوگل ترندز میتواند به ما کمک کند حالات مختلف نوشتن یک عبارت است ، مثلا” اختلاف بین googletrends و google trends را به دست بیاوریم و ببینیم کدام یک بیشتر برای جستجو استفاده میشود .

مسلما دانستن این اطلاعات بسیار ارزشمند خواهد بود اما در مقابل باید بدانید که چگونه از آنها استفاده کنید. با ما باشید در آموزش نحوه بکارگیری کلمات کلیدی پر جستجو در سئو سایت.

 

تولید محتوای سایت به کمک Google Trends

عبارات را بررسی کردید و کلمات پرجستجو و پرطرفدار مربوط به موضوع سایت خود را پیدا کردید. اما حالا چه کار باید کرد؟ چگونه با استفاده از این کلمات شانس سایت را برای افزایش بازدید و بیشتر دیده شدن در نتایج جستجو افزایش داد؟

خیلی راحت است.فکر نمی‌کنم نیازی به توضیح زیادی داشته باشد. بله باید در مورد همین کلمات مطلبی در سایت خود پست کنید. روشی که بسیاری از سئوکارها انجام می‌دهند و هیچوقت به شما نمی‌گویند که این کلمات را چرا انتخاب کرده‌اند. آنها هم از همین روش استفاده کرده‌اند.

بهترین کار این است که کلمات پرطرفدار سایت خود را پیدا کرده و در مورد آنها مطلب کاملی بنویسید. کلماتی را انتخاب کنید که باعث جلب توجه افراد شوند. مطالب بی‌هدف مانند وسایلی هستند که گوشه‌ای از زمین را گرفته‌اند و هیچ استفاده‌ای هم ندارند. پس برای مطالب خود هدفمند کار کنید. هر مطلبی از سایت شما ارزشمند است و مخاطب خاص خود را دارد پس کامل و روان بنویسید.

 

لینک سازی

قبلا هم گفتیم که لینک ها یکی از ارکان افزایش رتبه سایت هستند. مخاطبان شما مطالب زیبا و جالب را مطالعه می‌کنند و به دنبال آن برایتان لینک سازی خواهند کرد. این یکی از معیارهای موفقیت شما در بازیابی اینترنتی است.

شاید اگر این سرویس پولی بود خیلی‌ها در به در به دنبالش بودند و نهایت استفاده را از آن میکردند. این سرویس هنوز هم برای خیلی از کاربران ناشناخته مانده و یا حتی دست کم گرفته شده است. اما باید در نظر گرفت که سایت‌های موفق از این سرویس ها استفاده می‌کنند و رقبای خود را پست سر می‌گذارند.

1 دیدگاه

  1. ghofrani گفت:

    عال بود
    مخصوصا استفاده از + و انواع نحوه نگارش در ترندز

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کد تخفیف