کلمات کلیدی و نحوه صحیح به کارگیری آنها به منظور افزایش سئو سایت

یافتن کلمات کلیدی مناسب محتوای سایت با ابزارهای رایگان
یافتن کلمات کلیدی مناسب محتوای سایت با ابزارهای رایگان
26/07/2017
آموزش تشخیص کلمه کلیدی مناسب برای سئو سایت - رقابت کلمه کلیدی
آموزش تشخیص کلمه کلیدی مناسب برای سئو سایت – رقابت کلمه کلیدی
27/07/2017
نحوه صحیح به کارگیری کلمات کلیدی به منظور افزایش سئو سایت

کلمات کلیدی به بیان ساده همان کلماتی هستند که شما می‌خواهید سایتتان براساس آنها شناسایی شود و کاربران بر طبق آنها سایت شما را بیابند و وارد سایتتان شوند. یعنی وقتی کاربری آن کلمه را در موتورهای جستجو وارد کرد سایت شما یکی از نتایج ارائه شده به کاربر باشد.

در مطلب نحوه یافتن بهترین کلمات‌کلیدی سایت توسط Google Trends را برایتان توضیح دادیم؛ و گفتیم که با استفاده از این سرویس می‌توانید عبارات پربازدید در بازه زمانی موردنظر را پیدا کنید و براساس کلمات دریافتی پرطرفدار سایت خود را سئو کنید تا سهمی از نتایج جستجوی این کلمات به سمت سایت شما نشانه رود و موجب افزایش ورودی سایتتان گردد.

در کل باید برای جمع آوری و بکارگیری کلمات کلیدی خود به منظور افزایش سئو و بهینه سازی سایت استراتژی خاصی برای خود داشته باشید. به این منظور:

  1. در مرحله اول کلمات کلیدی مربوط به سایتتان را جمع آوری کنید.
  2. سپس در مرحله دوم به آنالیز این کلمات در سرویس های مربوطه اعم از گوگل ترندز بپردازید.
  3. و در مرحله سوم این کلمات را در سایت خود بکار برید.

 

پیش نیاز سئو کلمات کلیدی

قبل از اجرای سئو و بهینه سازی سایت لازم است که با محتوا آشنایی کامل و توانایی کنترل کافی بر روی آنها را داشته باشید. با نیل وب همراه باشید با معرفی و دسته‌بندی انواع محتوا:

صفحه اصلی سایت
شاخه‌های اصلی سایت
زیرشاخه‌های سایت
صفحات محصولات و خدمات سایت
مقالات و مباحث و اخبار و اطلاعات سایت
صفحه درباره ما
صفحه راهنمای کاربران سایت

نکته کلیدی: سعی کنید کلمات کلیدی سایت را بصورت سوال در اولین بخش متن بگذارید؛ چرا که بیشتر کاربران بدنبال پاسخ سوالات خود هستند و به محض دیدن سوالی نزدیک به سوال خود، به منظور رسیدن به پاسخی مناسب وارد سایت مورد نظر می‌شوند. و اگر میخواهید کاربران دوباره به سایتتان بازگردند باید در پایان مطالعه مقاله به جواب سوال خود برسند. در غیر اینصورت سایت شما را سایتی بیهوده نلقی نموده و دیدگاه منفی نسبت به سایت پیدا می‌کنند.

محتوای شما مهمترین پارامتر معروفیت سایت و همچنین افزایش سئو و بیهنه سازی سایتتان است. یادتان نرود که محتوا پادشاه است. اما محتوای شما باید به گونه‌ای باشد که سریع در دسترس خواننده قرار گیرد. به این منظور نیاز داریم که مطلب مورد نظر را بر اساس اصول و قواعد سئو، بهینه سازی کنیم و کلمات کلیدی موردنظرمان را در آن جاسازی کنیم.

 

قوانین انتخاب صحیح عبارات کلیدی سایت

1. به موضوع اصلی سایت مربوط باشند.
انتخاب کلمات کلیدی بی ربط به سایت به منظور جذب بازدید از آن کلمه‌ها کاری بس اشتباه و غیرحرفه‌ای است. نمونه اینگونه سایت ها زیاد هستند که هنوز به جایی نرسیده‌اند و در صفحات بی پایان گوگل دست و پا می‌زنند.
2. مطمئن باشید که کاربران آن کلمات را جست و جو می‌کنند.
به خود سخت نگیرید. سایت شما تافته جدا بافته نیست. کلمات سخت و نا آشنا را انتخاب نکنید. بدنبال عباراتی باشید که طرفدار زیادی دارند و کاربران زیادی بدنبال آنها هستند. استفاده از کلماتی که خیلی کم جستجو می‌شوند سایت شما را به خوابی فرو میبرد که تا زمانیکه کسی سراغ آن کلمه نرود بیدار نخواهد شد.
3. رقابت در کلمه کلیدی موردنظرتان زیاد نباشد.
هر چه رقابت در کلمات بیشتر باشد رسیدن به نتیجه دلخواه سخت‌تر است و زحمت بیشتری می‌طلبد. انتظار نداشته باشید رقابت با سایتهایی که عمر بیشتری در این زمینه دارند و تعدادشان خیلی زیاد است آسان باشد.
نکته کلیدی: متن یا کلمه‌ای که برای کاربران مهم باشد برای موتورهای جستجو نیز مهم است. موتور جستجو سعی بر ارائه باکیفیت ترین مطالب به کاربر را دارد. پس قرار نیست به هر قیمتی کلمات کلیدی خود را وارد متن کنید. محتوای خود را برای کاربر بهینه کنید.

برای دریافت جدیدترین و بروزترین مطالب آموزشی سئو، به کانال تلگرام نیل وب بپیوندید. مطالب ارزشمندی در کانال ارائه خواهد شد که در سایت منتشر نخواهد شد.

 

آموزش استفاده از کلمات کلیدی

1. کلمه کلیدی در ابتدای عنوان نوشته
کلید واژه های ما مشخص کننده موضوع سایت و مطالبتان هستند. موتورهای جستجو و کاربران با دیدن و خواندن عنوان نوشته به موضوع محتوای شما پی خواهند برد. پس نوشتن کلید واژه در عنوان امری ضروری است. و هر چه این کلمه به ابتدای متن و عنوان نزدیکتر باشد در زمان نمایش به کاربر در نتایج جستجو در اولویت قرار میگیرد.
عنوان نوشته شما بسیار مهم است. در انتخاب آن دقت کنید. جذاب بودن عنوان نوشته تعداد کلیک روی آن را افزایش خواهد داد. یک عنوان خوب عنوانی است که کلمه ی کلیدی را حد اقل یک بار در خود و حتی الامکان در ابتدای خود گنجانده باشد. عنوان مطلب در نتایج جستجو نشان داده می‌شود و اگر زیبا و جذاب باشد بیشتر جلب توجه خواهد کرد و با ورود کاربران رنک سایت شما افزایش خواهد یافت.
در ضمن سعی کنید از عنواین تکراری پرهیز کنید. اینکار نتیجه درستی نخواهد داشت و با امتیاز منفی روبرو خواهد شد.

2. استفاده از کلیدواژه ها با استفاده از تگ‌های HTML
عناوین بخش‌های مختلف مطالب با تگ‌های HTML یکی از تاثیرگذارترین قسمت ها در انتخاب کلمات کلیدی توسط موتور جستجو هستند. هیچکس منکر نقش کلیدی این متن ها در سئو سایت نیست. استفاده از کلمات کلیدی در قالب تگ‌های h1 و h2 بسیار به شما کمک خواهد کرد. مقاله – نحوه استفاده صحیح از تگ های H1 تا H6 در مطالب سایت – را مطالعه کنید.

نکته کلیدی: لازم نیست تیتر مطلب و تگ های HTML وارد شده در مطلبتان یکی باشند. اما تفاوت فاحش این دو گوگل را گمراه ساخته و ربات گوگل خودش در انتخاب کلمه کلیدی تصمیم گیری خواهد کرد. حتی در بعضی قالبهای سایت نیازی به وارد کردن تگ H1 نیست چرا که بصورت اتوماتیک عنوان نوشته را H1 در نظر میگیرند و تکرار اینکار در مطلب نتیجه عکس خواهد داشت.

3. کلمه کلیدی در محتوای نوشته
مگر می‌شود در موضوعی مطلبی بنویسید اما در متن نوشته شده‌تان اسمی از آن عبارت نبرید؟ گوگل باید بداند شما در مورد چه چیزی محتوا وارد کرده‌اید. اما لطفا متن را با کلمه کلیدی بمباران نکنید. استفاده بیش از حد و تکرار کلمات موجب رنجش خاطر کاربران در زمان مطالعه مطلب شما خواهد شد. در اینصورت باید قید رضایت کاربران سایتتان را بزنید. سعی کنید کلمات مرتبط با کلمه کلید خودتان را پیدا کنید و از آنها در مطلب‌تان استفاده کنید. گوگل میتواند کلمات هم معنی را درک کرده و تشخیص دهد. متن و محتوای شما بهترین و مهمترین مکان برای قرار دادن کلمات هدف شما است. با این وجود باید حرفه ای باشید, به بخش های موثر و دارای اهمیت توجه بیشتری کرده و کلمات کلیدی را در آن ها بگنجانید با این روش میتوانید کلمه ی دلخواه را برای روبات های گوگل به عنوان کلمه کلیدی بشناسانید و جایگاه دلخواه کلمه ی کلیدی را در گوگل پیدا کنید.

4. کلمات کلیدی سایت در آدرس صفحات
وجود کلمه کلیدی در آدرس سایت شاید چندان مهم نباشد اما نکته اینجاست زمانیکه لینک شما بخواهد کپی شود آنموقع اهیمت وجود کلمه کلیدی در متن چند برابر خواهد شد. وقتی لینک از سایت شما که حاوی کلمات کلیدی است در سایت دیگری قرار بگیرد انکرتکست شکل میگیرد و این به نفع شما و سایتتان است. لینک صفحه هر چقدر جذاب تر و گویاتر باشد مخاطبان دید بهتری نسبت به سایت شما خواهند داشت.

5. نام تصاویر و متن جایگزین – مقدار alt و title
در بحث سئو و بهینه سازی تصاویر سایت این مورد بصورت کامل توضیح داده شد. گفتیم که قسمت تصاویر موتورهای جستجو در حال حاضر بر اساس alt و title تصاویر آنها را جستجو می‌کنند. پس ذکر کلید واژه ها در نام و متن جایگزین یک عکس امکان دیدن شدن در بخش جستجوی تصاویر جستجوگرها را افزایش خواهد داد. در عین حال اگر تصاویر به برگه‌ای یا مطلبی از سایتتان لینک شده باشد ارزش عنوان لینک بسیار بارزش خواهد بود.

6. استفاده از کلمه کلیدی در لینک‌های داخلی و خارجی
هر کدام از کلید واژه ها در سایتتان را به مبحث مربوطه‌اش لینک کنید. تاثیر مثبت اینکار پس از مطالعه و بازدید کاربران مشهود خواهد بود. سعی کنید برای مطالب سایتتان لینک خارجی هم بسازید و آنها را با کلمه کلید مربوطه به سایت خودتان لینک کنید. اشتراک گذاری مطالب در انجمن ها با لینک کردن کلید واژه ها به سایت خودتان نمونه‌ای از اینکار است. حداقل اینکه لینک منبع مطالب کپی شده سایتتان باید با استفاده از کلمه های کلیدی سایتتان باشد.

7. استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات متا
گوگل و بینگ گفته‌اند که توضیحات متا تاثیری بر نتایج جست‌وجو ندارند اما هنوز هم شاهد تاثیر این قسمت در نتایج ارائه شده توسط موتورهای جستجو هستیم. پس نمی‌توان منکر تاثیر این بخش در نتایج شد.

 

رعایت نکات گفته شده در کنار اجرای دیگر مباحث سئو شما را به صدر نتایج جستجو خواهد برد.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کد تخفیف