آموزش تشخیص کلمه کلیدی مناسب برای سئو سایت – رقابت کلمه کلیدی

نحوه صحیح به کارگیری کلمات کلیدی به منظور افزایش سئو سایت
کلمات کلیدی و نحوه صحیح به کارگیری آنها به منظور افزایش سئو سایت
26/07/2017
سئو انجمن و تالار گفتگو به سبک سایت های بزرگ جهانی
سئو انجمن و تالار گفتگو به سبک سایت های بزرگ جهانی
29/07/2017
آموزش تشخیص کلمه کلیدی مناسب برای سئو سایت - رقابت کلمه کلیدی

در مطالب قبل، از سری آموزش های سئو سایت ابزارهایی را جهت پیدا کردن کلمه کلیدی معرفی و نحوه استفاده صحیح از کلمات کلیدی را برای شما عزیزان توضیح دادیم. منظور از کلمه کلیدی مناسب صرفا کلماتی نیستند که فقط مرتبط به سایت بوده و شما به همین دلیل از آنها استفاده کنید. کلمه انتخابی باید مورد جستجوی کاربران قرار گیرد. انتخاب کلمه‌ای که جستجوی زیادی ندارد اشتباه بزرگی است.

مشکل از اینجا شروع می‌شود که بسیاری از وبمسترها فکر می‌کنند کلمه‌ای که انتخاب کرده‌اند در گوگل دارای رقابت زیادی است. در مواردی دیده‌ایم که کاربران سعی می‌کنند کلماتی را انتخاب کنند که رقابت سختی نداشته باشد تا رسیدن به صفحه اول گوگل برایشان سخت و دشوار نباشد. این کار اشتباه بزرگی است چرا که کلمه‌ای را بعنوان کلمه کلیدی برگزیده‌اند که کمتر جستجو می‌شود پس در مقابل نباید انتظار ورودی زیادی از گوگل داشت.

در این آموزش سعی داریم شما را با روش‌های تشخیص صحیح رقابت کلمه کلیدی مناسب آشنا کنیم. به این منظور باید قانون و قواعد خاصی را در نظر بگیریم تا براساس آنها کلمات را انتخاب کنیم. اگر کلمه انتخابی را براساس قواعد در نظر گرفته شده پیدا کنیم و از آنها استفاده کنیم به نتایج بسیار خوبی خواهیم رسید.

 

قواعد اصلی در تشخیص رقابت کلمه کلیدی مناسب

امروزه گوگل رویکرد جامعی برای کلمات کلیدی در نظر گرفته است.یکی از مواردی که امروزه کار وبمستران را مقداری سخت کرده، انتخاب کلمه کلیدی مناسب از میان تمام کلمات کلیدی های ارائه شده است و به توجه و دقت زیادی نیاز دارد.

قانون اول – میزان جستجو ماهانه کلمه کلیدی با توجه به میانگین سالانه آن با استفاده از ابزار google keyword planner
کلمه کلیدی موردنظرتان را با استفاده از این بخش بررسی کنید. هر چقدر عدد نمایش داده شده برای میزان جستجوی ماهانه آن کلمه بیشتر باشد مسلما رقابت در آن کلمه بیشتر و دشوارتر خواهد بود. چرا که رقبای باسابقه زیادی در استفاده از این کلمه حضور دارند.

قانون دوم – در نظر گرفتن قدرت رقبایی که در حال حاضر در صفحات اولیه گوگل و بالاتر از شما قرار دارند.
پایین کشیدن رقبای پیشکسوت آسان نیست. قدرت آنها براساس محتوای خوب و سئو داخلی و خارجی سایتشان بنا شده و شما برای رسیدن به آنها باید تک تک موارد ذکر شده را بررسی کنید. چرا که عمر آنها استعدادشان برای کسب رتبه های بالا را بیشتر می‌کند.

میزان کیفیت محتوا و میزانرعایت اصول سئو در سایتهای رقیب را بررسی کنید. اصلا شاید رقبای سایت موردنظر همگی ضعیف بوده‌اند که سایت موردنظر ما توانسته است به جایگاه خوبی برسد.
ایرادات سایتهای رقیب را پیدا کنید و آنها را در سایت خود اصلاح کنید. کیفیت مطالبتان را بالا ببرید و سئو داخلی و خارجی سایت را بهینه کنید.

قانون سوم – تعداد بک لینک های رقبا و میزان کیفیت آنها
در بحث لینک بیلدینگ گفتیم که بک لینک ها با وجود انکار گوگل هنوز هم در کسب رتبه های بالا بسیار تاثیرگذار هستند. این مورد را می‌توان مهمترین بخش تشخیص رقابت کلمه کلیدی سایت دانست. سایتهای پربازدید با رتبه های بالای زیادی هستند که کلمات پر رقابتی ندارند اما در عوض تعداد کمی بک لینک قدرتمند و با کیفیت ( چگونه بک لینک با کیفیت و بی‌کیفیت را تشخیص دهیم؟ ) دارند. اینجاست که بحث بک لینک نمایان تر می‌شود.

در این میان رقبایی هم هستند که بک لینک‌های زیادی دارند اما چون لینک های باکیفیت و پرقدرتی نیستند رتبه مناسبی عایدشان نمی‌شود. قبلا نحوه بررسی بک لینک های سایت رقیب و استفاده از آنها را برایتان شرح دادیم.
بک لینک های رقبا را بشناسید و در حد امکان از آن ها استفاده کنید. اگر رتبه بالاتری می‌خواهید تعداد لینک های باکیفیت را افزایش دهید.

 

قوانین کمکی در تشخیص رقابت کلمه کلیدی

استفاده از google trends می‌تواند کمک کننده باشد. در بحث آموزش گوگل ترندز گفتیم که این سرویس نتیجه دقیق در زمینه تشخیص کلمات کلیدی به ما نمی‌دهد و فقط زمانی از این سرویس استفاده کنید که ببینید کلمات موردنظر شما روبه رشد هستند یا رو به افت.

 

قوانین هوشمندانه در تشخیص رقابت کلمه کلیدی مناسب

– رقبای آماده و فعال

در این قسمت با هیچ ابزاری نمی‌توانید قدرت عمل و اجرایی رقیب را متوجه شوید. شما باید با زیرنظرگرفتن سایت رقیب این را درک کنید. فکر نکنید بعد از اینکه رقبا را پشت سر گذاشتید و به رتبه دلخواه رسیدید رقبای شما هم بیکار می‌نشینند و شما را تماشا خواهند کرد. وقتی سایت شما به صفحه اول گوگل می‌آید یعنی یک سایت را به صفحه دو گوگل فرستادید. پس انتظار نداشته باشید سایت موردنظر بیکار بنیشند و هیچ کاری نکند. اصلا شاید قویتر از قبل ظاهر شود و دوباره جایگاه خود را پس بگیرد. به همین منظور لازم است شناخت خود را از سایتهای رقیب بیشتر کنید و کم و کاستیهای آنها را در سایت خود جبران کنید.

 

– رقبای نوظهور اما قدرتمند

سایتی را در نظر بگیرید که خیلی زود از صفحه چهارم گوگل به صفحه اول می‌آید و بالاتر از سایر رببا قرار می‌گیرد. همیشه باید مراقب باشید و انتظار همچین اتفاقاتی را داشته باشید. مبادا رقبا را دست کم گرفته و هیچ کاری نکنید. باید بسیار حرفه‌ای عمل کنید و فاکتورهای سئو را یکی یکی بهتر و قویتر از قبل اجرا کنید.

 

– رقبای ضعیف را دست کم نگیرید.

بیشتر ما قبل از طراحی و شروع بکار سایت فکر می‌کردیم که خیلی راحت می‌توانیم رتبه های بالای سئو را طی نموده و خیلی زود به نتیجه دلخواهمان خواهیم رسید اما بعد از اجرایی ساختن و شروع بکار دیدیم که اینکار چندان هم ساده نیست. اینگونه کاربران کم نیستند که بعد از مدتها کار بر روی سایت و اختصاص هزینه برای آن به نتیجه موردنظر نخواهند رسید و همچنان در جایگاه خود دست و پا خواهند زد. اینها نمونه های روشنی هستند که شما را وادار کنند تا اصول سئو را دقیق و بدون کوچکترین ایراد اجرا کنید.

 

– بررسی میدان رقابت کلمه کلیدی مناسب سایت

موضوع کلمات کلیدی سایتتان را کامل بررسی کنید. کلماتی مانند دکوراسیون داخلی هم در سایتهای تفریحی و هم در سایتهای معماری وعمران و هم در سایتهای سرگرمی استفاده می‌شود پس مشخص است که میدان رقابت این کلمه بسیار زیاد است و رقبای زیادی به دنبال کسب رتبه در آن هستند.

 

– سئو کلمه کلیدی تک حرفی

بعضی از کلمات تک حرفی را خیلی سریع میتوان به جایگاه دلخواه رساند. مثلا کلمه خواهشگر کلمه ای نیست که زیاد جستجو شود. پس میدان رقابت زیادی ندارد و کار زیادی برای پیشبرد آن لازم نیست.

در مقابل سئو سایت بر اساس کلماتی مانند دانلود بسیار دشوار و در عین حال محال است و عاقلانه ترین کار این است که اصلا روی این کلمه سرمایه گذاری نشود. موضوع سایت شما دانلود چه چیزی است؟ دانلود پایان نامه یا نرم افزار و یا … .در اینگونه کلمات، کلمه‌ای که بعد از کلمه دانلود ذکر می‌شود نتیجه را درخواست می‌کند و ارائه نتیجه جستجو بیشتر بر مبنای کلمه دوم است.
فرضا نتایج ارائه شده به کاربر در ازای جستجوی کلمه دانلود، نمایشی از سایتهای دانلود نرم افزار باشد در حالیکه درخواست کاربر دانلود مقاله و پایان نامه بود. در اینصورت اگر هم ترافیکی از طرف کاربر بدست بیاد هیچ ارزشی نخواهد داشت و با خروج زود هنگام کاربر متضرر هم خواهیم شد و بانس ریت سایتتان افزایش پیدا خواهد کرد.

 

قوانین اشتباه در تشخیص رقابت کلمه کلیدی مناسب

آمار google trends – اگر آمار ارائه شده توسط گوگل ترندز دقیق بود طبیعتا بسیار کارآمد و مفید واقع می‌شد. اما چون اینگونه نیست پس محاسبات خود را با تکیه بر آمار گوگل ترندز بهم نریزید.

تعداد نتایج گوگل – هنوز خیلی ها بر این باورند که میزان جستجوی یک کلمه نشان دهنده میزان رقابت آن کلمه است در حالیکه اصلا اینگونه نیست. حوزه رقابت شما همان صفحاتی هستند، که مرتبط و هم موضوع شما هستند نه سایتهایی که اتفاقی، صفحه ای از آنها، با سایت شما، تناسب موضوعی پیدا کرده است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کد تخفیف